Bjud på dig själv

person wearing mask holding cocktail shaker
Photo by Thiago Miranda on Pexels.com

Var lite galen, var lite kreativ och bjud på dig själv. Dina följare kommer uppskatta om inte allt är business och perfektion hela vägen, och du kommer ha mycket lättare att skapa fantastiskt innehåll.

Ta på dig en gammal trä-mask och blanda drinkar, som på bilden. Eller som Magnus Uggla, som blandar fredagsdrinken varje fredag på Instagram. Det behöver såklart inte vara alkoholromantiserande, det kan vara fredagsdansen, fredagsfräckisen, fredagsklänningen eller vad tusan som helst. Det behöver inte heller vara fredag, eller ens så regelbundet.

Det är såklart fantastiskt med de där tillrättalagda bilderna tagna av proffsfotografer, jag påstår inte alls något annat. Men det är en bra idé att blanda upp dem med bilder och filmer som är lite lättare att producera, och kanske engagerar mer. Det är lite samma anledning varför jag förespråkar singlar istället för album.

Att bjuda på dig själv, då menar jag inte bara att vara lite wild and crazy i sociala medier, utan jag menar också att du kan bjuda på din kompetens och erfarenhet, på ditt stöd och på din tid. Jag vet inte om Jesus sa det varken först eller bäst, men hans uttalande har definitivt fått bäst spridning: “Allt som ni vill att andra ska göra mot er, det ska ni också göra mot dem”. Man behöver definitivt inte tro på Gud eller Jesus eller nåt för att inse att det är en rätt trevlig inställning.

Om du regelbundet gillar/kommenterar mina inlägg på sociala medier kommer jag ha lättare att gilla/kommentera dina. För väldigt många är de sociala plattformarna just sociala plattformar, och inte plattformar för marknadsföring. Därför är det viktigt att du försöker vara social i större utsträckning än du försöker marknadsföra. Att vara social är en form av marknadsföring också.

Förutom att du är musiker är du säkert många fler saker. Låt dina följare veta att du är aborist, förvaltningschef, egenföretagare, moster, hundägare, folkraceförare, buktalare eller vad det nu kan vara.

Kör hårt så ses vi på de sociala plattformarna. Kommentera gärna något av mina inlägg.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Nyhetsbrevet skickas varje onsdag, och innehåller både tips till dig som harvar i musikbranschen och saker som är aktuellt kring CRS Records, och musikbranschen i stort.

Lämna en kommentar