Jag tog lite hjälp av Dan Brynefall och uppdaterade utseendet på inläggen jag gör i sociala medier. Det är ju viktigt att ha ett formspråk som känns igen, men som ändå är flexibelt nog att vara användbart.

Tillsammans bollade vi lite idéer fram och tillbaka, och de här fälten var Dans idé och jag tycker de blev toppen. De kan vara i antingen orange och grått, som nu, men också i svart och vitt. Det är färger som återfinns i logotypen. Fälten är halvtransparenta, så det syns vad som är bakom.

Bakgrundsbilden har ett filter av oskärpa på sig, vilket kan justeras efter behov. Det gör att man kan ha en bild med ganska mycket liv i, men ändå lägga en text över, vilket jag ju väldigt ofta vill göra.

Vi använder ett nytt teckensnitt, eller faktiskt två. Ett som syns i bilden till det här inlägget, som ska vara kraftigt, men ändå lätt. Det har bara versaler (stora bokstäver). Det andra är ett teckensnitt som enbart kommer användas med gemener (små bokstäver), och mest i citat och liknande. Vill man se hur det används så kan man titta här, på instagram.

Tack vare mallen jag har gjort, och det flexibla formspråket, känner jag att jag kommer kunna producera ännu mer och bättre innehåll till sociala medier, på ett sätt som gör att det alltid är tydligt vem som är avsändare. Sånt är oerhört viktigt för att skapa medvetenhet om varumärket.

Nästa steg antar jag är att se över hemsidan, så den följer samma mall. Det tar lite tid, så det avvaktar jag med.

Berätta gärna vad du tycker om mina förändringar.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Nyhetsbrevet skickas varje onsdag, och innehåller både tips till dig som harvar i musikbranschen och saker som är aktuellt kring CRS Records, och musikbranschen i stort.

Lämna en kommentar