Det är kanske världens lättaste och världens svåraste fråga på samma gång. Ingen vet bättre än du vem du är, men att ge ett svar på frågan, ett kortfattat svar som den som frågar kan ta in, det är jättesvårt.

Som artist är det däremot något du behöver ha ett svar på, och det är något du behöver ta med i din kommunikation, och marknadsföring. Vad är din bakgrund, vad är din berättelse, vad är ditt syfte. Att ha det i bakhuvudet när man kommunicerar gör det mycket lättare att hålla en röd tråd och vara intressant.

Det ska sägas att det faktiskt inte behöver vara du som person, du kan hitta på en persona också. Det har fungerat bra för artister som Deadmau5, Daft Punk, Marilyn Manson och Ghost. Men i de fallen är ju storyn ännu viktigare, och tydligare.

När du har klart för dig vad svaret på de här frågorna är, då blir det mycket lättare att kommunicera, att interagera och att faktiskt bygga upp en skara fans, personer som tror på dig och din berättelse. Som vill veta mer, och som vill tala om för andra att du finns.

Kan du svara på vem du är? Lämna en kommentar här nedanför.

Prenumerera på nyhetsbrevet

Nyhetsbrevet skickas varje onsdag, och innehåller både tips till dig som harvar i musikbranschen och saker som är aktuellt kring CRS Records, och musikbranschen i stort.

Lämna en kommentar